Wij bieden een nieuwe revolutionaire behandelmethode, speciaal bedoeld voor behandeling van chronische spier- slijmbeurs- en peesaandoeningen. Fysiotherapie Bouwens is de eerste praktijk in de gemeente Geertruidenberg en nabije omgeving die dit apparaat heeft.
Het apparaat  is bekend van het gebruik voor niersteenvergruizing. Sinds 1990 wordt het wereldwijd in aangepaste vorm ook gebruikt en verder ontwikkeld door orthopedisch chirurgen. De term ‘shockwave’ verwijst naar hoogenergetische geluidsimpulsen die zich als golven dwars door materie heen verplaatsen. In de moderne pijntherapie worden de helende eigenschappen van deze shockwave therapie toegepast voor de behandeling van pijnlijke zones.

De methode is uitermate geschikt voor onder andere:

• Chronische schouderklachten
    • Tennis- of golferselleboog
    • Pijn net onder de knieschijf
    • Achillespeesklachten
    • Hielspoor
    • Nekklachten
    • Chronische rugpijn en spanning
    • Scheenbeenvliesontsteking
    • Ziekte van Peyronie
    • Bekkenklachten
    • Bicepspees ontsteking
    • Knieartrose

Optimale behandeling zonder bijwerkingen
De behandeling heeft meerdere voordelen, zo verklaart Master fysiotherapeut Bouwens : ”Er is geen operatie nodig en een patiënt hoeft geen medicijnen in te nemen. De behandeling is krachtig en kortdurend . De therapeut lokaliseert de pijnzone en brengt een gel aan. Dan dient hij shockwaves toe door het behandelpistool van het shockwave apparaat in ronddraaiende bewegingen over de pijnzone te bewegen. De plek op het lichaam wordt na een tijdje wat verdoofd. Door de Shockwave zijn er geen bijwerkingen en is er een langdurig resultaat. Het herstel verloopt ook sneller dan andere behandelingen.”

Voor de behandeling wordt er eerst uitgebreid gesproken over uw klacht. De behandeling duurt zo’n vier tot zes sessies, met ongeveer een week rust tussen de bezoeken. ”Uit onderzoek blijkt dat 80 procent van de patiënten al na enkele behandelingen geen of veel minder pijn heeft”, zegt Bouwens.
Behandelingen met de Shockwave worden vergoed door de zorgverzekeraar.
Wilt u meer weten over deze neemt u dan gerust contact met ons op. We staan u graag persoonlijk te woord.