Fysiotherapie Harold Bouwens Presenteert een nieuwe revolutionaire behandelmethode, speciaal bedoeld voor behandeling van chronische spier-slijmbeurs en peesaandoeningen. De Shockwave is dé oplossing voor veel lichamelijke klachten. Fysiotherapie Harold Bouwens is de eerste praktijk in de gemeente Geertruidenberg en nabije omgeving die dit apparaat heeft.

Shockwave Therapie
Het apparaat word gebruikt voor niersteenvergruizing. Sinds 1990 wordt het wereldwijd in aangepaste vorm ook gebruikt en verder ontwikkeld door orthopedisch chirurgen. ”Het werkt als een soort hamertje”, zegt fysiotherapeut Harold Bouwens . ”Bij de Shockwave worden door de vrijkomende luchtdruk schokgolven geproduceerd.” Shockwave therapie is een moderne en erg doeltreffende behandelmethode. De term ‘shockwave’ verwijst naar hoogenergetische geluidsimpulsen die zich als golven dwars door een medium heen verplaatsen (water, lucht of een vaste stof). In de moderne pijntherapie worden de helende eigenschappen van deze shockwave therapie toegepast voor de behandeling van pijnlijke zones . Shockwave versnelt het genezingsproces door de zelfhelende eigenschappen van het lichaam te activeren, ze stimuleren het metabolisme en verbeteren de bloedcirculatie.

Behandeling Mogelijkheden
De Shockwave is uitermate geschikt voor onder andere:
• Chronische schouderklachten, met of zonder kalkafzetting (trigger points)
• Tennis- of golferselleboog (Chronische elleboogpijn)
• Pijn net onder de knieschijf
• Achillespeesklachten (achillodynie)
• Hielspoor (Hielpijn), pijn onder de voet
• Nek klachten
• Chronische rugpijn en spanning
• Scheenbeenvliesontsteking (shin-splints)
• Ziekte van Peyronie
• Bekkenklachten / Chronic Pelvic Pain syndroom (CPPS)
• Bicepspees ontsteking
• Knieartrose
• Andere vormen van tendinitis/slijmbeursklachten

Optimale behandeling zonder bijwerkingen
De behandeling heeft meerdere voordelen, zo verklaart Master fysiotherapeut Harold Bouwens : ”Er is geen operatie nodig en een patiënt hoeft geen medicijnen in te nemen. De behandeling is krachtig en kortdurend . De therapeut lokaliseert de pijnzone en brengt een gel aan. Dan dient hij shockwaves toe door het behandelpistool van het shockwave apparaat in ronddraaiende bewegingen over de pijnzone te bewegen. De plek op het lichaam wordt na een tijdje wat verdoofd. Door de Shockwave zijn er geen bijwerkingen en is er een langdurig resultaat. Het herstel verloopt ook sneller dan andere behandelingen.”

Voor de behandeling wordt er eerst uitgebreid gesproken over uw klacht . Daarna volgt er een onderzoek gericht om uw klacht in kaart te brengen . Na het vaststellen van uw diagnose wordt de behandeling gestart . De behandeling met de Shockwave duurt zo’n vier tot zes keer, met ongeveer een week rust tussen de bezoeken. ”Uit onderzoek blijkt dat 80 procent van de patiënten al na enkele behandelingen geen of veel minder pijn heeft”, zegt Harold Bouwens.
Behandelingen met de Shockwave worden vergoed door het ziekenfonds.
Wilt u meer weten over deze neemt u dan gerust contact met ons op . We staan graag persoonlijk te woord .

Literatuur over Shockwave therapie

Contra-indicaties / Risico’s

Shockwave therapie in de langstraat